معضل زنان نازا + زنان بیوه جوان/ بهترین راه حل از نظر حاج آقا قرائتی

هرکس می‌خواهد خوشش بیاید، هرکس می‌خواهد... من حجة‌المسلمین نیستم. من حجة‌الاسلام هستم. حجة‌الاسلام یعنی دین را بگو، هرکس می‌خواهد خوشش بیاید و هرکس می‌خواهد بدش بیاید. تعدد  زوجات متن دین است.

به گزارش گناه شناسی: براساس آمارهای ارایه شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور حداقل سن بیوگی در کشور 15 سال است و دو میلیون و 763 هزار زن مطلقه و بیوه در کشور وجود دارد.(اطلاعات بیشتر)

 

برخی از آنان نیز قربانیان ازدواج های اجباری، اعتیاد، روابط نامشروع همسران و نظایر آن هستند.

افزایش تعداد زنان مطلقه و بیوه و پایین بودن سن آنان به خودی خود باعث بروز مشکلات عدیده ای در جامعه مخصوصا برای خود این زنان می شود که توجه بیش از پیش مسوولان امر را برای حل مشکلات آنان و جلوگیری از بروز معضلات اجتماعی می طلبد.

از طرف دیگر وجود آمار بسیار بالای نازایی در زنان هم با توجه به لزوم تکثیر جمعیت و ادامه نسل برای جامعه مشکل ساز شده است. 

حجة الاسلام والمسلمین قرائتی در تاریخ 03/05/92 برنامه تلویزیونی درسهایی از قرآن راه حلی را ارائه میکنند که حائز اهمیت است، چه برای مسئولین و چه برای مردم.

: «مسأله‌ی دیگر در بعضی‌ خانه‌ها افراد بچه‌دار نمی‌شوند. مردها، خانم‌های نازا را رها نکنید. حالا نزاییده است. خدا می‌گوید: من این را نازا خلق کردم. یک حکمتی هم بوده است. افراد نازا هم به شوهرشان اجازه بدهند یک زن دیگر بگیرد. هرکس می‌خواهد خوشش بیاید، هرکس می‌خواهد... من حجة‌المسلمین نیستم. من حجة‌الاسلام هستم. حجة‌الاسلام یعنی دین را بگو، هرکس می‌خواهد خوشش بیاید و هرکس می‌خواهد بدش بیاید. تعدد  زوجات متن دین است. حالا مرد عادل پیدا نمی‌شود حق با خانم‌هاست. اما بالاخره من از دادستان تهران 25 سال پیش شنیدم تهران 500 هزار زن بیوه‌ی جوان دارد. 25 سال پیش، شاید حالا یک میلیون شده باشد. یک میلیون زن بیوه را چه کنیم؟ در اقیانوس اطلس بریزیم.

1- هزار تن عصمت از یک جایی بخریم، همه اینها را آمپول بزنیم، آمپول عصمت. اینها همه معصوم هستند، خلاف نمی‌کنند. دسته گل آب نمی‌دهند؟

2- به پسرها بگوییم: بروند بیوه بگیرند؟

3- بگوییم بسوزند و بسازند.

4- اگر مرد عادل پیدا شد، دو تا زن بگیرد.

شما می‌گویید چه کنیم؟ چهار راه داریم، هیچ راهی نداریم جز اینکه اگر مرد عادل پیدا شد، دو تا زن بگیرد. 1- همه‌ی زن‌های بیوه پاک و معصوم هستند. هیچ‌کس نمی‌گوید. همه زن‌های بیوه بروند گناه کنند. هیچ‌کس نمی‌گوید. همه‌ی زن‌های بیوه زن پسرها شوند. هیچ‌کس نمی‌گوید. تازه زن پسرها شوند، دخترها می‌مانند. همه‌ی زن‌های بیوه بسوزند و بسازند. هیچ راهی ندارد جز اینکه بگوییم، هرکس عادل است دو تا زن بگیرد. آخر زندگی ما تلخ می‌شود. مگر سرباز که سربازخانه می‌رود، زندگی‌اش تلخ نمی‌شود؟ یک جوان از خانه می‌رود لب مرز می‌ایستد. مادرش کلی گریه می‌کند. هروقت خواست شام و ناهار بخورد، یاد پسرش گریه می‌کند. زندگی تلخ می‌شود ولی مصلحت نظام این است که لب مرز یک عده جوان باشند. مصلحت یک تهران که یک میلیون زن جوان دارد با کم و زیادش، مصلحت این است که آدم‌های عادل دو تا زن بگیرند. حالا زن اول ناراحت است خوب بله مادر هم که بچه‌اش سربازی می‌رود ناراحت است. این ناراحتی‌ها را باید تحمل کرد.

آقای قرائتی خودت باشی، اجازه می‌دهی؟ اجازه دادم مسلمان هستم. اجازه ندادم من هم مرخص هستم. اسلام کار به عمامه و کت و شلوار ندارد. خیلی آدم‌های ساده، از خیلی آدم‌های خواص جلوتر هستند».

البته در ادامه ضمن دعوت زوجین نازا به  بردباری و امید بیان داشتند:

ابراهیم علیه السلام صد سالگی بچه‌دار شد. پدر من تا 45 سالگی تقریباً بچه‌دار نشد. 45 سالگی خدا دوازده تا بچه به او داد. دو تا هم زن گرفت، تا 45 سالگی.... مأیوس نشوید. آقا سه سال است بچه‌دار نمی‌شویم. خوب ده سال شود. ممکن است بعداً بدهد. نه از بچه‌دار شدن مأیوس شوید، و نه زن عقیم را رها کنید و نه سرزنشش کنید.

(مشروح بیانات)

البته در جای دیگر و موضوعی مشابه بیان داشته اند:

(اگر) از زن‌ها(ی شوهردار در مورد ازدواج دوم همسرشان) بپرسیم نظر شما چیست؟ می‌گویند: نه! ما می‌گوییم: مرد نباید هوس‌باز باشد، مرد نباید روی عیاشی زن دوم بگیرد. مردی که پول ندارد، خانه ندارد، نمی‌تواند دو تا زن را اداره کند حرام است. اما اگر یک مردی توان جسمی دارد، توان مالی دارد، دو تا ماشین، دو تا خانه، دو تا موبایل، دو تا دو تا دو تا، ولی زن می‌گوید: نخیر! خدا یکی زن هم یکی. یعنی چه؟ یعنی آن یک میلیون زن جوان به درک! گناه می‌کنند به درک! می‌سوزند به درک! بخل زن‌ها است. بخل زن‌ها باعث می‌شود که یک میلیون زن جوان بیوه هست، بخل تاجرها به این است که میلیون‌ها جوان بیکار هستند، پول ندارند آنها پولشان در بانک هست. بخل خیلی مهم است....

...عرض کردم این زن دوم خیلی شرط دارد. دو تا خانه، دو تا خرجی، توان جسمی، روحی، اخلاقی، زن دوم عامل فتنه نشود، در عدالت... در کشور هستند، البته من هم تا جوان بودم این حرف‌ها را نمی‌زدم، دیگر حالا چون پیر شدم می‌گویم. چون من... برای بعضی‌ها هم زن دوم حرام است. خود بنده اگر زن دوم داشته باشم، دیگر زن‌ها تلویزیون را خاموش می‌کنند. می‌گویند: این شیخ! زن دوم دارد، خاموش کن، خاموش کن. برای من حرام است به خاطر اینکه میلیون‌ها خانم که گوش به حرف من می‌دهند تلویزیون را خاموش می‌کنند و ضربه به قال‌الصادق می‌خورد. حدیث امام صادق را گوش نمی‌دهند....

 




[ جمعه 20 شهریور 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه