مترجمی که فقط عشق ترجمه می کند

اكثر زنان و مردان به اشتباه فكر می كنند كه همسرشان اگر به راستی عاشق آنهاست، باید همان گونه كه من فكر می كنم، فكر كند و در رفتار با من هم به همان صورت عمل كند. چنین طرز تفكر و نگرشی زمینه یأس و ناامیدی و احساس كمبود ایجاد می كند و امكان مذاكره صمیمانه سلب می كند.

 
عشق، زن و مرد

 

پای درد دل خیلی از خانم ها که بنشینی یکی از مهم ترین صحبت هایی که خواهی شنید گلایه از کم توجهی و محبت کم همسرانشان است.

بسیاری از خانم ها فكر می كنند همسرانشان محبت و توجه كافی به آنها نمی كنند و این فكر دامنه وسیعی از نارضایتی در زندگی مشترك تاطلاق های عاطفی و قانونی را باعث می شود. از سوی دیگر پای صحبت مردها كه بنشینی معتقدند همسرانشان را دوست دارند و همه تلاش شان را برای آرامش و خوشبختی آنها می كنند. جایی از كار اما می لنگد؛ اینكه زن ها احساس كمبود توجه و محبت می كنند و مردها هم احساس می كنند به قدر كافی به همسرانشان توجه و محبت می كنند نشان می دهد زبان محبت در دوطرف ماجرا متفاوت است و در این میان مترجمی لازم است كه زبان محبت طرفین را ترجمه كند. واقعیت این است كه حق با هر دو طرف است. از سویی خانم ها با توجه به ساختار روانشناختی خود نیاز به ابراز محبت و توجه دارند و از سوی دیگر مردها هم از روی عشق و علاقه در این روزگار سخت تمام تلاش خود را برای آسایش و آرامش خانواده به كار می گیرند. در این نوشته سعی كرده ایم تفاوت های زبان محبت خانم ها و آقایان و راهكارهای نزدیك شدن زبان طرفین را بررسی كنیم. با ما همراه باشید.

وقتی مشكلات می آید

خریدن هدیه، ابراز توجه و محبت زبانی، نوازش و تماس جسمی، گفت وگوی دوطرفه و صحبت كردن صمیمانه و ایفای نقش به عنوان همراه و سنگ صبور، همه می تواند جنبه هایی از ابراز محبت از نظر خانم ها باشد

یكی از مواقع بحرانی و حساس در روابط زوجین ، هنگام مشكلات و سختی هایی است كه برای مرد خانواده به وجود می آید. مردها و زن ها از لحاظ سبك برخورد با مشكلات متفاوت هستند. مردها هنگام مشكلات عادت دارند به غار تنهایی خود پناه ببرند و روی حل مشكل خود تمركز كنند. در مقابل زن ها هنگام برخوردن به مشكل بیشتر در پی طرح آن با دیگران و نزدیكان خود بر می آیند و از این طریق بار روانی مشكل خود را كم می كنند. در واقع مردها بر حل مشكل تمركز می كنند و زن ها بر همراهی و همفكری و همدردی برای حل مشكل.

اگر مرا دوست داری، مثل من فكر كن

اكثر زنان و مردان به اشتباه فكر می كنند كه همسرشان اگر به راستی عاشق است باید همانگونه كه من فكر می كنم فكر كند و در رفتار با من هم به همان صورت عمل كند زیرا من هم در زمان ابراز علاقه همین رفتار را از خود بروز خواهم داد. غافل از اینكه ساختار روانشناختی زن و مرد و تعریف محبت در میان آنها بسیار متفاوت است و چنین طرز تفكر و نگرشی نه تنها زمینه یأس و ناامیدی و احساس كمبود توجه از طرف مقابل را در زوجین ایجاد می كند بلكه امكان مذاكره صمیمانه را هم از زوجین سلب كرده و فرصت گفت وگوی صمیمانه میان زوجین و رسیدن به تفاهم را از بین می برد.

تفاوت های شخصیتی زنان و مردان

برای مردها توانایی، نیرومندی، قدرت بدنی، قدرت در جامعه و اثبات توانایی های خود در درجه اول اهمیت قرار دارد. مردها همواره در تلاشند تا توانایی های خود را اثبات كنند و آن را به منصه ظهور برسانند. عزت نفس در مردها از راه رسیدن به نتایج مورد قبول با استفاده از قابلیت ها و توانایی های آنها به وجود می آید. مردها برای موضوعاتی كه بتواند قدرت و توانایی آنها را نشان دهد مانند اتومبیل، خانه، پست های سازمانی و... اهمیت زیادی قائل هستند. آنها معمولا زیاد به جزئیات توجه نمی كنند و بیشتر فرایند كلی و ساختار پدیده های اطراف را می بینند.

زاویه نگاهتان را عوض كنید

مردها هنگام مشكلات عادت دارند به غار تنهایی خود پناه ببرند و روی حل مشكل خود تمركز كنند. در مقابل زن ها هنگام برخوردن به مشكل بیشتر در پی طرح آن با دیگران و نزدیكان خود بر می آیند

سعی كنید نیازهای محبت و توجه همسرتان را بشناسید و حتی اگر آنها را فراموش می كنید در میان برنامه روزانه خود یادداشت كنید. رفته رفته رفتارهایی كه ابتدا  به سختی انجام می دهید جزو عادت های شما خواهد شد و زندگی زیباتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. خانم ها هم باید كمی از نگاه رمانتیك دخترانه خود فاصله بگیرند و با واقعیت ها روبه رو شوند. مردی كه ساعات زیادی از روز را برای تهیه یك لقمه نان حلال و تأمین نیازهای خانواده مشغول تلاش و فعالیت است شاید در پایان روز، دیگر دل و دماغی برای رمانتیك بازی های دوران نامزدی نداشته باشد. اینكه او مثل دوران نامزدی برای شما هدیه نگیرد، شما را تحسین نكند یا برایتان دسته گل به ارمغان نیاورد به معنی دوست نداشتن شما نیست. لطفا این مرد خسته را كمی درك كنید.

محبت از نگاه خانم ها

در فرهنگ لغات خانم ها، در برابر واژه محبت معانی مشخصی نوشته شده است. اگر از یك خانم بپرسید محبت در زندگی مشترك به چه معناست، خواهد گفت: هر جنبه ای از زندگی مشترك كه در آن همسرم ابراز علاقه یا توجهی به من می كند می تواند جنبه ای از محبت او به من باشد. خریدن هدیه، ابراز توجه و محبت زبانی، نوازش و تماس جسمی، گفت وگوی دوطرفه و صحبت كردن صمیمانه و ایفای نقش به عنوان همراه و سنگ صبور، همه می تواند جنبه هایی از ابراز محبت از نظر خانم ها باشد. به طور خلاصه و كلی، خانم ها دوست دارند همسری رمانتیك و عاشق پیشه داشته باشند كه آنها را تحسین و به آنها ابراز توجه كند. جالب اینجاست كه از لحاظ ساختار روانی و فیریولوژیك هم خانم ها بخش زیادی از محبت را از طریق شنیدن و سیستم شنوایی جذب می كنند.

محبت از نگاه آقایان

مرد یك خانه تمام فعالیت های مربوط به امرار معاش و مسئولیت هایی را كه در خارج از خانه برعهده دارد محبت به همسر و فرزندانش تلقی می كند. تأمین مایحتاج مورد نیاز خانواده، رفع مشكلات به وجود آمده برای خانه، پرداخت قبوض آب و برق، گرفتن و بازپرداخت وام ها و تلاش و زحمت كشیدن برای انجام این امور، همه را ابراز محبت به خانواده اش درنظر می گیرد.




[ جمعه 17 مهر 1394 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (0) ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه