🌹آیا ازدواج اجباری دختران باکره برای اعدام صحت دارد؟

 

نتیجه تصویری برای قوانین اسلامی

آیا ازدواج اجباری دختران باکره برای اعدام صحت دارد؟

چندی می شود که من یک سوالی برایم پیش آمده که نمی دانم راست است یا دروغ خواهشا حتی اگر اینکار نمی شود طبق دین اسلام و مذهب شیعه جوابم را بدهید چون همگان از جواب دادن تفره می روند.
اگر دختری باکره به هر جرمی به زندان برود و حکمش اعدام باشد آن را اعدام می کنند.

لازم به ذکر است در چندین جای مختلف خواندم که نوشته شده بود دختران باکره به بهشت می روند و خداوند آنها را می بخشد.
حال بعضی از علما می گویند اگر دختر باکره ای جرمی مرتکب شود که محاربه یا مفسد شناخته شده حکمش بر طبق دین اعدام است من نیز با توجه به باکره بودنشان که به بهشت می روند گفتم پس اعدام چه فایده دارد که جوابی شنیده ام که نمی دانم راست است یا دروغ گفتند: دختران باکره را در شب قبل از اعدام به نکاح در می آوریم ومهریه برای آنها تعیین می کنیم که بعد از اعدام به خانواده آنها تقدیم می کنیم.

حال این سوال مطرح است دختری که فردای ازدواجش اعدام می شود مطمئناً دوست ندارد به نکاح کسی که نمی شناسد درآید و پدر یا جد پدری آن نیز این اجازه را نمی دهد که دخترش را به نکاح در بیاورند.حال حکم در اینجا چیست؟

جواب:

اين مسئله كه در مجازات دختر باكره پيش از قصاص و كشته شدن، بكارت او گرفته مي شود، يك تهمت آشكاري است كه از سوي دشمنان اسلام وارد شده است (به خصوص شبکه های ماهواره ای). و اين فريب كاران هيچ دليلي بر اين اتهام ندارند. در صورتي كه دختر باكره عمدا مرتكب قتل نفس شود و اولياي مقتول درخواست قصاص نمايند. حكم قصاص با همان حالت باكره بودن جاري مي شود. هر كسي كه محكوم به قصاص گردد، با همان حالتي كه محكوم به قصاص و اعدام شده باشد، اعدام مي شود. فرق نمي كند دختر باكره باشد يا غير باكره.

به علاوه بهشت رفتن، نتيجه ايمان و عمل صالح است. بدون ايمان و عمل صالح، كسي به بهشت نمي رود. اين كه اگر دختر باكره در زمان دوشيزگي بميرد، مستقيما به بهشت مي رود، با مبناي فوق نمي سازد و در منابع ديني هم چنين چيزي وجود ندارد.

تحرير الوسيله
کتاب القصاص، م 49.

منبع: pasokhgoo.ir

 




[ پنجشنبه 18 آذر 1395 ] [ ] [ داستانی ]

[ نظرات (1) ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه